يکي از دلايل عدم استفاده از پتانسيل توليد خرما در کشور و در نتيجه پايين بودن حجم توليد و صادرات آن، عدم توجه به شناخت بازار، ناموفق بودن در جلب مشتري ثابت و ناپايدار بودن قيمتهاي مناسب بازار و همچنين ضعف در تبليغات و امور مرتبط به بازاريابي خرما بوده است. در این قسمت به بررسی مسائلی همچون، عدم رعایت استانداردهای ملی و بین المللی و موازین بهداشتی در هنگام برداشت، حمل و نقل، ضدعفونی، بسته بندی و فرآوری در استان و شناسایی بازارهای جدید و شناخت موانع و مشکلات بازارهای موجود و ارائه راهکارهای عملی جهت ارتقاء صادرات خرمای استان و سایر مسائل و مشکلات دیگر در این زمینه پرداخته خواهد شد.
این کارگروه شامل 6 گروه به شرح زیر می باشد:
- گروه بازرگانی داخلی
- گروه بازرگانی خارجی
- گروه برنسازی و استاندارد
- گروه حمل و نقل و توزیع
- گروه بورس و سرمایه گذاری
- گروه تامین تخصصی نهاده ها